Marketing na Instagramie, czyli na czym polega sekret pięknych zdjęć? Instagram to serwis społecznościowy, który każdego roku zdobywa coraz większą popularność. Miliony osób na całym świecie zastanawiają się nad tym, w czym tkwi sekret pięknych fotografii wykonanych przy pomocy smartfoma? Warto wiedzieć, że to pytanie pojawia się nie tylko wśród osób prowadzących profile prywatne, ale także w gronie firm posiadających własne konta na tym portalu społecznościowym.
Marketing na Instagramie to jedna z najskuteczniejszych metod promowanie własnych usług za pośrednictwem sieci. Internet daje niemal nieograniczone możliwości, z których skorzystać powinien każdy przedsiębiorca. Utrzymywanie stałego kontaktu z fanami, w połączeniu z udostępnianiem ciekawych treści wydają się przepisem na odniesienie sukcesu. Pozostaje pytanie o to, w czym tkwi sekret idealnych zdjęć? Jak tworzyć content zgodny z oczekiwaniami społeczeństwa? W jaki sposób szybko przeniknąć do ich świadomości, aby rozpocząć budowanie wizerunku firmy?
Dobre zdjęcie, czyli jakie?
Wielu osobom wydaje się, że dobre zdjęcie to takie, które zostało wykonane przy pomocy drogiego aparatu fotograficznego. Warto wiedzieć, że sekret nie tkwi w sprzęcie wyposażonym w zestaw luster, a w dobrze rozwiniętym zmyśle estetyki. Większość cieszących się niesłabnącą popularnością profili na Instagramie udostępnia materiały, które powstały przy pomocy… telefonu. Obserwatorów przyciągają zdjęcia charakteryzujące się określoną stylistyką. Muszą być one ładne i przejrzyste. Jeśli zamieszczamy fotografię jedzenia, należy ją wykonać tak, aby wszystko wyglądało apetycznie. Dzieląc się swoim makijażem, warto zadbać o to, aby zdjęcie było możliwie estetyczne, czyli wykonane np. na jednolitym, jasnym tle. Opisana zasada może zostać odniesiona do każdego tematu.
Użytkownicy Instagrama niezwykle mocno doceniają, gdy codzienne chwile zyskują zupełnie nowy wymiar. Aplikacja powstała po to, aby umożliwić ludziom łapanie i dzielenie się najpiękniejszymi chwilami z ich życia. Marketing na Instagramie może np. naświetlać sceny zza kulis funkcjonowania firmy i w subtelny sposób lokować produkowane przez przedsiębiorstwo towaru lub świadczone przez nią usługi. Zdjęcia zamieszczane w profilu powinny charakteryzować się sprzyjającym światłem, ładnie dobranymi barwami i być w odpowiedni sposób wykadrowanie. Warto uwzględniać także elementy roślinne lub inne pasujące do danej scenerii. Followersów przybywa, gdy content jest interesujący i wyróżnia się na tle konkurencji. Przekraczanie granic i wyznaczanie nowych trendów jest zatem mile widziane.
Marketing na Instagramie: Sekrety instagramowych zdjęć
Każde zdjęcie udostępniane na Instagramie powinno mieć własny temat. Może to być wybrany sprzęt elektroniczny, książka, kwiaty, makijaż lub każdy inny przedmiot związany z działalnością firmy. Zdjęcia najlepiej wykonywać w dziennym świetle, ponieważ wieczorem i nocą mogą pojawić się problemy z dużym szumem na efektach naszej pracy. Częstym kłopotem zdjęć nocnych jest także brak odpowiedniej ostrości. Osoby dysponujące jedynie aparatem w telefonie powinny zatem zrobić wszystko, aby uniknąć podobnych niedogodności i zdecydować się na korzystanie ze światła w trakcie dnia.
Wiele osób twierdzi, że mimo zastosowania się do wyżej wymienionych wskazówek, ich zdjęcia wciąż wydają się przeciętne i pozbawione „efektu wow”. Można temu zapobiec dzięki kilku prostym sztuczkom. Nawet pozornie nieciekawe zdjęcie można uczynić prawdziwym wyrazem artyzmu. Jak tego dokonać? Wystarczy nieco rozjaśnić dany materiał, podwyższyć kontrast i nałożyć filtr, w którym fotografia prezentuje się najlepiej. Nie potrzeba zbyt wielu umiejętności technicznych ani znajomości skompilowanych programów graficznych, aby stworzyć dobry content umożliwiający skuteczne działania marketingowe na Instagramie. Do dobrych praktyk zalicza się także udostępnianie treści w kolorach sepii lub czerni i bieli. W takich przypadkach niemal zupełnie eliminujemy ze swojego życia problem przepaleń lub zbyt dużego nasycenia barw. Najciekawsze jest jednak to, że każde z opisanych działań może zostać wykonane bezpośrednio w aplikacji Instagram.
W celu stworzenia własnego, unikalnego stylu warto zapoznać się z materiałami udostępnianymi przez konkurencję. Najskuteczniejszy marketing na Instagramie to taki, który uwzględnia zamieszanie materiałów wyróżniających się na tle profili prowadzonych przez rywali biznesowych. Podążanie za wszelkimi nowościami i wyznaczanie nowych trendów to to, co społeczność Instagrama ceni najbardziej. Ludzie lubią indywidualistów, mogących służyć im za swoisty autorytet. Warto starać się sprostać tym wymaganiom, ponieważ zdobywanie sympatii followersów jest jednym z najważniejszych elementów rozbudowy własnego profilu. Dzięki tworzeniu wyjątkowych zdjęć jest to w pełni możliwe. Wystarczy pamiętać o kilku prostych wskazówkach za każdym razem, gdy decydujemy się na publikację materiałów. Instagram to serwis, który pozwala każdemu rozwinąć się pod względem artystycznym – warto z tego skorzystać.